مطالب پیشنهادی

One Comment

  1. 1

    ارمیا

    درود بر شما
    در ادیان ابراهیمی وقتی بحث از توحید میشه، وحدت صفات با ذات را هم شامل میشه. یعنی همه صفات خداوند عین ذات اوست. بنابراین قهاریت عین ذات خداست. از طرفی خدا در ادیان ابراهیمی،دارای صفات دیگری همون مهربانی و رحمت، بخشندگی و وهّابیت است. بنابراین رحمت و وهابیت خدا نیز عین ذات اوست. پس هم قهاریت عین ذات خدا و هم رحمت و ووهابیت عین ذات خداست. حال سوال بنده از شما اینه که چگونه جمع میان رحمت و قهاریت در یک ذات، ممکن است در حالیکه خدا بینهایت مطلق است و قابل دوگانگی(یکی رحمت و یکی قهاریت) نیست.
    در ضمن آیا نمیتوان همین رحمت در عین قهاریت و قهاریت در عین رحمت را تفاوتی میان خدای ادیان ابراهیمی وخدایان باستان دانست؟
    مرسی از اینکه پاسخ میدید…

    Reply

نظر خود را دربارۀ این مطلب بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مقاله از سایت نصور در رسانه های دیگر بدون لینک منبع روا نیست.